Wednesday 14 October 2009

MAKAN PUN BOLEH BUAT DUIT...



Korang pernah makan kat sini tak? KFC,PIZZA HUT,MC'D,RESTORAN NASI KANDAR atau MEDAN SELERA ?Sure punya..pasal aku pun sama gak..hihihi...bukan apa,aku cuma nak korang fikirkan dan bezakan dengan apa yang aku nak ceritakan di bawah ni..

Selama korang makan dan lepak-lepak kat tempat tadi,apa yang korang dapat?fikir2 kan...

Sekarang aku nak cerita mengenai PG RED CAFE ( dahulu dikenali ISLAND RED CAFE ) pulak.. bisnes baik ni..orang cakap kalau ada bisnes baik jangan makan sorang-sorang..kongsi la dgn kawan-kawan2...so atas dasar prihatin dan tak suka makan sorang2 aku ajaklah korang semua ni join makan dan lepak sekali dgn aku dekat cafe ni sambil2 buat duit hingga jadi jutawan..bestnya...inilah konsep bisnes paling sempoi,mudah dan relax di dunia...konsep makan2 jadi duit..

Dengar macam pelik kan!!sambil relax..borak-borak minum kopi pun boleh jadi duit.betul ke? betul..aku tak tipu.macam mana boleh jadi duit?..ni aku nak bagi tau!! ajak kawan2 makan,cerita konsep cafe serba sikit kemudian ajak mereka jadi ahli.bukan melabur juta-juta pun,cuma jadi "cafe members"je.jadikan cafe ni tempat lepak-lepak..macam yang biasa yg korang buat kat 'mapley' tu..esok pulak kawan yg join tadi ajak kawan dia pulak,buat benda yang sama....cuma ajak makan jer..sempoi kan

Kat malaysia ni sape yang tak suka makan?ada ke?..makan untuk hidup kan.. sapa yang taknak,walaupun kita terpaksa cari besi,tin dan apa sahaja asalkan dapat dijual untuk mencari sesuap nasi.mcm pepatah kata " kais pagi,makan pagi..kais petang makan petang".tak kira lah siapa pun kita..penganggur,keje gomen,swasta,kilang,cleaner,tukang masak,doktor,pelajar IPT semuanya perlu makan.

Jadi bisnes ni sememangnya amat sesuai bagi yang suka makan macam kita ni...bisnes yang tak perlukankan kita jual waterfilter,kopi,ubat..tak perlu maintain belian bulanan..tak perlu kumpul point untuk ganjaran,tak perlu meeting ( peningkan kepala jer).

Aku dulu pun rajin buat bisnes MLM ni,macam-macam produk aku jual.semuanya serba tak jadi,mungkin bukan rezeki aku kat situ agaknya..last-last aku diperkenalkan dengan bisnes network marketing ( PGRC ) .terus aku jadi member.Bagi aku'marketing plan'nya sangat mudah dan senang,tak berbelit-belit .dengan modal yang kecil pun ramai yang telah berjaya menjadi JUTAWAN.

Terpulanglah samada korang percaya atau tidak.Tetapi inilah hakikatnya.Tepuk dada tanya selera..orang lain hanya beri peluang,samada kita nak rebut peluang itu atau tidak terpulang pada diri sendiri.atau mungkin kita masih menunggu kejayaan orang lain dahulu baru kita nak cuba...bak kata Nabil,"lupikirlah sendiri"..hihihi.

Sesiapa yang berminat boleh 'parking' sekarang.baik cepat..sebelum member kita ajak join PGRC ,baik kita mulakan dulu.

SEMPOI...


Artis pun buat duit kat PGRC...LAN A to Z dan Asheed DEF GAB C ( gambar ni aku copy dari blog Lan A to Z - Thanks Lan hihihi..)

No comments:

Post a Comment